Tetap tertawa walau sebernarnye ia ingin menangis, tetap tersenyum walau sebenarnya ia kecewa, tetap kuat walau sebenarnya ia tak sanggup, tetap semangat walau sebenarnye ia tertekan dan TETAP SABAR DAN MEMANDANG SEGALANYA BAIK-BAIK SAJA WALAUPUN IA TERLUKA...

Tuesday, June 4, 2019

SURAT UNTUK MAK..

Assalamualaikum mak..

Hari ni genap la 10 tahun mak tinggalkan Yaya. Sepanjang 10 tahun ni banyak sangat yang berlaku, dan sepanjang 10 tahun ni, Yaya tak pernah berhenti rindukan mak.

Mak nak tau, Yaya dah kahwin dan ada 2 org anak lelaki, Rusyaidi dengan Rayyan nama dia.
Setiap hari, setiap masa, setiap apa yang Yaya buat, Yaya sentiasa rindukan mak. Setiap kali kalau Yaya beli apa-apa, handbag ke mesti Yaya cakap dalam hati, kalau mak masih ada boleh Yaya belikan. Yaya teringin nak belanja mak.
Tiap kali makan apa-apa, mesti teringat kalau lah sempat Yaya belajar masak ni dulu dengan mak.
Ye, tapi itu semua kalau. Apa yang Yaya boleh buat hanyalah berdoa semoga Allah tempatkan mak dikalangan orang-orang yang solehah. Semoga Allah pertemukan kita di Syurga nanti, insyaallah.

Yaya cuma ada beberapa je gambar mak, kalaulah dulu ada telefon kamera canggih macam sekarang mesti penuh gambar kita semua kan. Jadinya balik-balik Yaya repeat la gambar Yaya yg hitam legam ni.haha..

Bila berakhirnya Ramadhan, hati mula rasa sayu. Yaya kehilangan mak pada akhir Ramadhan, dan Yaya juga melahirkan Rusyaidi pada akhir Ramadhan.




Yang sangat merinduimu,
Yaya

No comments: